Thursday, June 25, 2009

Setelah 5 tahun...aku masuk "exam" kembali??

Kali terakhir aku amek "exam" kira-kira 5 tahun lepas, sekitar pertengahan tahun 2004...ketika itu melanjutkan pelajaran peringkat Sarjana Sains (Pengurusan) di UPM...masih segar la dibenak ku di bilik kuliah 2 bangunan GSM, UPM aku menduduki "exam" terakhirku, iaitulah subjek "Operation Management" yang diajar oleh salah sorang guru mentorku..Dr. Murali Sambasivan (Dr..yar...hehehe)

Kini, selepas 5 tahun...hari Jumaat lepas aku sekali lagi menduduki "exam", tapi kali ini di universiti di perantauan dengan suasana yang cukup-cukup berbeda...aku agak canggung...udahlah subjeknye agak sukar di tambah kecanggungan aku sama suasana ribut yang melanda diluar dewan...seolah-olah serba tak kena aja aku...masa berlalu pantas...tanpa kusedari 2 jam berlalu dan pengalaman ngeri ku ini berakhir begitu saja...baru aku teringat kembali betapa "gabra"nya menduduki peperiksaan...selama 2 tahun yg lepas...aku sekadar jaga "exam" dan gelakkan pelajarku yang terkial-kial dlm "exam" mereka...nah sekarang baru aku rasai kembali...

Bila berjalan kembali ke rumah sewa ku, aku tersenyum sinis dan bertanya pada diriku sendiri "Setelah 5 tahun...aku masuk"exam"kembali??"hahahaha

2 comments:

  1. elok la buat kenduri doa selamat yer...kan hari itu dalam sejarah

    ReplyDelete
  2. Setuju sgt, aku on je bab makan2 free nih hahaha

    ReplyDelete