Tuesday, June 30, 2009

Chill..Lah Nite...

Dua hari sebelum tanggal 19 Jun 2009 (jumaat), aku menerima panggilan mengejut daripada teman "seperguruan" ku semasa ketika di GSM, UPM...Imbarine (atau aku panggil Im..) menelefon dan menyatakan hasrat untuk menjemput aku ke satu majlis makan mlm anjuran kelab sukan pelajar malaysia di Perth...iya aku pernah dengar tentang kelab sukan ini atau lebih tepat kelab bola dikalangan penuntut malaysia (terutamanya yg dikenali sbg Borneo FC..aku tau pun si Im nie la yg cerita..)...terus aku bersetuju untuk hadiri, ye la makan free kan..hehehe...tapi bila aku nak letak telefon, tetibe si Im ni tambah, eh ko "tetamu VIP" nye yea...kene bg ucapan rasenye..ah sudah, aku cakap...nape plak aiiii? katanya kerana persatuan aku la persatuan yg benar-benar nampak persatuan pelajar malaysia buat masa ini, walaupun ahlinya kalangan "postgrad"...hmmmm aku terdiam sekejap...kerana pikirkan peluang untuk meluaskan pengaruh dan kepentingan persatuan yang aku wakili, iya aku bersetuju dan akan hadir atas kapasiti sebagai wakil MyPSA WA....

Di pendekkan cerite (selepas pinjam kereta sepol a.k.a abeng), aku pun menuju ke restoran "Makan-Makan" di Vic PArk untuk majlis tersebut...mula-mulanya aku agak kaget...bukan apa setelah 6 bulan di Perth, rupanya ramai lagi penuntut Malaysia terutama yang Melayu yang aku tak kenai....semua depa malam tuh bukan main stylo...aku setakat jaket n sweater jek..hahhaha...bukan apa, aku tak tau pun ada tema "stylo" malam tuh..redah je la...


Rupanya majlis ini dikenali sebagai "Chill..la nite" anjuran empat kelab sukan pelajar malaysia di Perth iaitu Dan Dan FC, Borneo FC, SRGHJ FC dan Swan Titans Rugby Club. Adalah persembahan nyanyian daripada pelajar, penyampaian anugerah, sambutan hari lahir, dan "games"-sambung lirik...diselit juga dengan ucapan perasmian dan pelepasan atlet untuk sukan persatuan pelajar Malaysia di Australia oleh...AKU...hehehhe...apa pun aku cuba berikan semangat kepada mereka..teman-teman yang hadir menyahut dengan sorakan dan tepukan lantaran aku lontarkan kata semangat...kita GEGARKAN SYDNEY!!!!

Keseluruhannya, aku bangga dan kagum dengan keupayaan anak-anak sebangsa dan setanahair yang mampu mewujudkan kelab sukan yang aktif di perantauan..bahkan aku gembira melihat keakraban sesama mereka....cuma harapan aku yang sempat aku luahkan, agar mereka kembangkan pengaruh kelab-kelab mereka ini dikalangan semua warga malaysia yang berada di Perth...Tahniah kepada mereka yang menganjurkan makan malam ini, aku sungguh gembira mengenali mereka...terima kasih Im dan kengkawan lain kerana menjemput aku...malam itu memang betul "Chill..Lah Nite"

No comments:

Post a Comment