Sunday, February 14, 2010

Gong Xi Fa Cai & Xin Nian Kuaile

Assalamualaikum dan Salam Muhibbah,

Teman-teman MyPSA WA dan Mawar sekalian,

Dikesempatan ini saf pimpinan MyPSA WA ingin merakamkan ucapan Gong Xi Fa Cai dan Xin Nian Kuaile kepada teman-teman kita yang meraikan Tahun Baru Cina pada tanggal 14 Februari 2010 ini. Semoga perayaan tahun ini akan memberikan teman-teman kita seribu satu kegembiraan, kesenangan dan kemudahan untuk menjalani kehidupan di perantauan.

Tahun ini yang merupakan tahun Harimau Emas dalam kalender Lunar Cina, pastinya akan memberikan kita semangat untuk terus berjuang dan lebih tangkas sepertimana perilaku harimau itu sendiri.Harimau digambarkan sebagai semangat yang mempunyai keberanian, kecekalan, ketangkasan dan kebijaksanaan. Ciri-ciri ini mungkin bisa kita jadikan sedikit renungan untuk memperbaiki dan meningkatkan produktiviti kita yang sedang berjuang di pentas ilmu.

Apakah pernah kita lihat erti putus asa pada Sang Harimau dalam bertarung?
Apakah pernah kita lihat Sang Harimau lemah dalam bersaing untuk survival kehidupannya?
Apakah pernah kita lihat Sang Harimau gentar berhadapan dengan cabaran?

Nah barangkali inilah, yang bisa kita cuba adaptasikan dalam mengharungi liku kehidupan kita di bumi Perth ini untuk tahun-tahun yang mendatang. Ayuh kita semuanya mengambil semangat ini dalam meraikan teman-teman Tiong Hua kita yang merayakan Tahun Baru mereka, untuk sama-sama kita buktikan yang kita para penuntut pasca siswazah Malaysia di Western Australia ini bisa mengaum, bersaing, berani, tangkas, bijaksana dan mampu mencapai tingkat tertinggi dalam pengajian kita, InsyaAllah.

Akhirnya, sekali lagi saf pimpinan MyPSA WA menuturkan Gong Xi Fa Cai dan Xin Nian Kuaile kepada semua dan semoga semangat kekeluargaan kita akan terus diperkasa buat selamanya. Kami juga dengan takzimnya menjemput semua untuk bersama-sama dalam program kemuncak MyPSA WA sesi ini iaitu Hari Keluarga MyPSA WA seperti berikut:

Lokasi: Coogee Beach, Fremantle
Masa: 9 a.m. - 1 p.m.


Sekian, terima kasih.

Wassalam dan Salam Perpaduan

"Kukuhkan Kekeluargaan Kita"

"Bersama Kukuhkan MyPSA WA Kita"

Saf Pimpinan MyPSA WA
Sesi 2009-2010

No comments:

Post a Comment