Monday, September 7, 2009

Ucapan Terima Kasih & Salam Nuzul Quran

Assalamualaikum & Salam Muhibbah

Teman-teman MyPSA WA dan MAWAR sekalian,

Bagi pihak MyPSA WA, kami mengucapkan jutaan penghargaan kepada semua teman yang telah hadir menjayakan program Iftar Ramadhan MyPSA WA, Tourism Malaysia & Consulate General Malaysia-Perth pada malam tadi. Ucapan khusus ditujukan kepada Tn Hj Shukri (Pengarah Tourism Malaysia WA, SA & NT) sekeluarga, Pn Hamidah (Consulate General Malaysia-Perth) , En Zulhairi (Vice Consul) sekeluarga, Tuan-Tuan Imam, wakil-wakil persatuan, para dermawan, teman-teman yang sudi memasak menu utama kita kari dan sup kambing (sehingga ada yg tak boleh nak berhenti makan...), dan juga kepada yang tidak berkesempatan hadir tetapi mendoakan kelancaran majlis kita malam tadi. Jazakallahukhairankasira...

MyPSA WA juga ingin mengucapkan salam Nuzul Quran buat semua dan marilah kita muhasabah diri untuk kembali kepada Kitab Allah ini. Sekadar memetik kata-kata Pak Hamka:

"Isi al-Quran itu umpama api yang berkobar-kobar dan menyala-menyala,
Dan jika api ini telah berkobar-kobar dan menyala-menyala pula dalam dadanya seseorang manusia, manusia yang sedemikian itu akan menjadi manusia yang tidak takut akan mati"

Ayuh teman-teman semua kita sama-sama kita hayati dan tingkatkan amalan di hari-hari terakhir Ramadhan Kareem ini. Seorang Tok Guru ku pernah bilang sama kepada saya satu Pepatah Jawa yang berbunyi "Rogi dunio katjadi opo2, Rogi akhirat pakal ciloko". Maksudnya jika kita kerugian di dunia tidak mendatangkan apa-apa kepada kita, tetapi rugi diakhirat maka kita bakal celaka.

Moga Allah karuniakan kita darjat yg tinggi pada akhir Ramadhan nanti, kerana kita belum pasti menemuinya pada tahun hadapan. Wallahualam.

Wassalamualaikum & Salam Perpaduan

"Ke Arah Mengukuhkan MyPSA WA"

Yang benar,
Ahmad Fareed Ismail
Presiden MyPSA WA

No comments:

Post a Comment